Rulman Test Sistemi

Rulmanlar, havacılık motorları için en kritik alt bileşenlerden biridir. Zorlu çalışma koşullarında yüksek devir ve yük altında çalışan bu kritik bileşenlerde meydana gelebilecek olası bir hata modu motor bütününün ciddi hasara uğramasına yol açar. Bu nedenle rulmanlar motorlara entegre edilmeden önce rulman test sistemlerinde güvenilir olduklarını ispat etmek zorundadırlar. Rulman test sistemleri, rulmanların motor içerisinde ki çalışma koşullarını simüle ederek farklı devir ve yük altında ki davranışlarını[…]
Devamını Oku

Alternatör Test Sistemi

Havacılık motorları için geliştirilen alternatörler, mekanik enerjiyi elektrik enerjisine çevirerek hava aracında bulunan sistemlerin güç ihtiyacını karşılar. Alternatör tipine bağlı olarak sabit voltaj çıkışlı ve değişken voltaj çıkışlı olmak üzere iki farklı çıkışa sahip alternatör bulunmaktadır. Sabit voltaj çıktısı üreten alternatörler şaftın dönme hızının değişiminden bağımsız olarak bir batarya ve alternatör kontrol ünitesi yardımıyla çalışırken, değişken voltaj çıktısı üreten alternatörlerde voltaj değerinin değişmesinin nedeni şaftın dönme hızıdır.[…]
Devamını Oku

Pompa Test Sistemi

Havacılık motorlarında yağ ve yakıt pompaları, motorun güvenilir ve verimli çalışmasını sağlayan hayati bileşenlerdir. Yağ pompaları, motorun rulman gibi kritik parçalarının yağlanarak sürtünme ve aşınmanın önlenmesinden sorumludur. Yakıt pompaları ise yakıtın depodan yanma odalarına yüksek basınçla iletilmesini sağlar. Bu pompalar, motorun performansını, yakıt verimliliğini ve ömrünü doğrudan etkiler. Özellikle yüksek hızlı ve yüksek basınçlı çalışma koşullarında, pompaların hassas ve güvenilir olması büyük önem taşır. Bu nedenle, yağ[…]
Devamını Oku

Manifold Test Sistemi

Yakıt manifoldları, havacılık motorlarında yanma odasına homojen veya kontrollü yakıt aktarımı için gereken kritik bileşenlerden biridir. Yanma odalarında yakıtın homojen dağlımı hem yapısal dayanım hem de yanma verimi açısından oldukça önemlidir. Yanma odası içerisinde Homojen dağılmayan bir yakıt formu, motorda performans kaybının yanı sıra, yanma odası ve türbin bölgelerinde tasarım dışı sıcak bölgelerin oluşmasına, düzensiz bir yanma akustiğine, kötü bir emisyon değerine ve ilave mekanik streslere neden[…]
Devamını Oku

Enjektör & Orifis Test Sistemi

Orifisler ve enjektörler, havacılık motorlarında yağ, yakıt ve hava akışının kontrol edilerek yağlama ve yanma veriminin arttırılması ve motor performansının optimize edilmesi gibi kritik görevler üstlenir. Orifisler ve Enjektörler geliştirme süreçlerinde geçirgenlik, basınç kaybı, atomizasyon, saçılma açısı gibi performanslarının incelenmesi amacıyla çeşitli testlere tabi tutulurlar. Özellikle yanma odası optimizasyon çalışmalarında orifis ve enjektçrlerin karakteristikleri oldukça kritiktir. Oda koşullarında ki akış veya şartlandırılmış akış ile gerçekleştirilen[…]
Devamını Oku