İtki Ölçüm Bremzesi

İtki Ölçüm Bremzeleri, turbojet ve turbofan motorlarının itkisini ölçmek amacıyla kullanılan sistemlerdir. Bu motorların temel amacı itki üretmek olduğundan, itki ölçüm bremzeleri genellikle motorun ilk testlerinin gerçekleştirildiği test sistemleri olarak kullanılır. Bu sistemler sayesinde, motorun itki değerleri, özgül yakıt tüketimi (SFC), titreşim, sıcaklık, basınç gibi kritik veriler elde edilir. Bu veriler, motorun performansı ve tasarımı hakkında tasarım ekiplerine önemli bilgiler sağlar. İtki ölçüm bremzeleri, yalnızca itki ölçümüyle[…]
Devamını Oku

Güç Ölçüm Bremzesi

Güç Ölçüm Bremzeleri, turboşaft ve turboprop motorlarının güç çıktısını ölçmek amacıyla kullanılan sistemlerdir. Bu motorların temel amacı şaft gücü üretmek olduğundan, güç ölçüm bremzeleri genellikle motorun ilk testlerinin gerçekleştirildiği test sistemleri olarak kullanılır. Bu sistemler sayesinde, motorun güç çıktısı, özgül yakıt tüketimi (SFC), titreşim, sıcaklık, tork ve devir sayısı gibi kritik veriler elde edilir. Bu veriler, motorun performansı ve tasarımı hakkında tasarım ekiplerine önemli bilgiler sağlar. Güç[…]
Devamını Oku

Dişli Kutusu Test Sistemleri

Havacılık motorları ve hava araçlarında dişli kutuları, genel olarak güç aktarımı ve devir dönüşümü sağlamaktadırlar. Özellikle Helikopterlerde bulunan ana dişli kutusu (MGB – Main Gearbox), ara dişli kutusu (IGB – Intermediate Gearbox) ve kuyruk dişli kutusu (TGB – Tail Gearbox), motorun ürettiği gücü rotorlara ve diğer sistemlere ileten kritik bileşenlerdir. Bu dişli kutuları, yüksek güç yoğunluğu, aşırı sıcaklık ve titreşim gibi zorlu çalışma koşullarına maruz kalır.[…]
Devamını Oku